Pivot Tube - polski portal użytkowników Pivota
polski portal użytkowników Pivota
Znajdz nas na YouTube
Subskrybuj
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się


Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Nawigacja
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

30.07.2014 21:27
Well, it's no reddit but we're doing reasonably good. Can't say we don't have moments of silence every once in a while.

30.07.2014 21:16
How active this forum?

30.07.2014 20:01
Yo bro!

30.07.2014 19:40
Hi Nik, glad you joined.

30.07.2014 19:38
Hi all, I'm a newbie from Russia. smile

30.07.2014 17:33
Nie ma mnie 2 dni, a tu 21 nowych postów.

27.07.2014 19:50
Jeeee wykrzyknik Jeszcze 4 ppa do nowej rangi :D

27.07.2014 17:34
Mam nadzieję, że nowe warunki uploadu uszczęśliwią co niektórych.

25.07.2014 18:06
It's a shoutbox, a low-budget chat kinda thing.

25.07.2014 17:54
Is this supposed to be a status box thing? This is so confusing lol. Hopefuly I'll get used to this. The translation, the unusual layout.. It's pretty.

Aktualnie online
» Gości online: 1

» Użytkowników online: 0

» Łącznie użytkowników: 3,228
» Najnowszy użytkownik: Nik
Dynamiczne ogłoszenia
Jak dobrze komentować animacje?
Zapoznaj się z niezbędnym poradnikiem o tym jak poprawnie komentować na Pivot Tube i być na prawdę pomocnym dla animatorów.
Witaj na Pivot Tube
O portalu
O programie
Do dzieła!

Witaj na Pivot Tube,

polskim portalu użytkowników Pivota.

Chcesz coś obejrzeć? Odwiedź nasz kanał lub przegląd animacji.

Społeczność Pivot Tube jest tu po to, by pomóc Ci w tworzeniu animacji. Swoją przygodę zaczniesz od pobrania Pivota, przejrzenia tutoriali i stworzenia pierwszej animacji. Udzielając rad i konstruktywnej krytyki, pokierujemy twoim animatorskim rozwojem. Znajdziesz u nas również dodatkowe zasoby np. figury, których mamy dosłownie tysiące. Twoje pliki będą bezpieczne w darmowym, wewnętrznym systemie upload.

Rejestracja zajmie Ci najwyżej 20 sekund, dołącz już dziś!

Pivot Animator

(znany wcześniej jako Pivot Stickfigure Animator)

Jest to przyjazny dla użytkownika program do tworzenia animacji stickmanów stworzony przez brytyjskiego programistę Peter'a Bone.

Głównym założeniem jest możliwość intuicyjnego poruszania i przesuwania figur poprzez przeciąganie uchwytów. Animacje tworzy się z klatek dodawanych do osi czasu. Pliki projektowe są zapisywane wektorowo. Pivot obsługuje eksport m.in. do AVI i GIF.

Mimo swojej prostoty, przy odrobinie czasu i wysiłku, program pozwala na stworzenie naprawdę zaawansowanych animacji.

Do dzieła!

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania znajdziesz pod tym linkiem.

Pierwsza rzecz, z którą musisz się zapoznać to pojęcie easingu. Poczytaj o nim w tutorialach, a następnie wypróbuj go w prostej, próbnej animacji. Swoją pracę opublikuj na tym forum. Postaramy się ją skomentować i wprowadzić Cię w świat Pivota.

Na forum działa system klasyfikacji, o którym więcej pod tym linkiem.

W razie wątpliwości pytaj śmiało. Zachęcamy również do komentowania animacji innych.

Zarejestruj się

Ostatnio poruszane tematy
  Temat Obejrzeń Odpowiedzi Ostatni post
My animation
Nik w Animacje początkujacych
61 4 Szaman
30.07.2014 20:38:43
Animacje by Flame
Flame w Animacje średnio-zaawansowanych
2760 71 Szaman
30.07.2014 17:35:34
Propozycje publicznych coll...
Foley w Wspólne animacje
1734 20 Achilles007x
29.07.2014 10:15:04
Animacje by Achilles007x(St...
Achilles007x w Animacje początkujacych
5002 188 PanGrzybek36
28.07.2014 19:43:16
Sifter's thread
Sifter w Animacje zaawansowanych
128 10 PanGrzybek36
28.07.2014 19:39:45
Timing, Spacing and Poses - wersja angielska


Wersja angielska poradnika "Timing, spacing i pozy - wprowadzenie do animacji w Pivocie" jest już dostępna.
Link: Timing, Spacing and Poses - introduction to Pivot animation
Usprawnione warunki uploadu
AktualnościW związku z wyczerpywaniem się limitów uploadowych u aktywnych użytkowników usprawiono warunki wewnętrznego uploadu Pivot Tube. Wprowadzona została nowa grupa "Uploaderzy", do której przydzielani są aktywni użytkownicy, którzy publikują swoje animacje na forum Pivot Tube.

Limity prezentują się w sposób następujący:

Zarejestrowani
Ilość plików GIF: 50
Ilość plików PIV: 50
Ilość plików STK: 50
Rozmiar pojedynczego pliku: 512KB
Łączna ilość miejsca: 10 000KB

Uploaderzy
Ilość plików GIF: 250
Ilość plików PIV: 200
Ilość plików STK: 150
Rozmiar pojedynczego pliku: 1 024KB
Łączna ilość miejsca: 35 000KB

VIP
Ilość plików GIF: 400
Ilość plików PIV: 300
Ilość plików STK: 200
Rozmiar pojedynczego pliku: 3 072KB
Łączna ilość miejsca: 60 000KB

Przydzielanie do grupy Uploaderzy jest w toku. Jeżeli czujesz, że zasługujesz na status Uploadera, lecz go nie otrzymałeś, skontaktuj się z administracją.

O statusie VIP można przeczytać pod tym linkiem.
[YT] DD Walks of Life
Na DarkDemon nagle nastała moda na kreskówkowe, zapętlone animacje chodu. Oto, co Sifter zdołał z nich zmontować.

Aż chciałoby się powiedzieć, że wyszło coś na wzór Ministry of Silly Walks w Pivocie.
Timing, spacing i pozy
ArtykułyPo niespełna miesiącu został w końcu ukończony poradnik mojego autorstwa pt. "Timing, spacing i pozy - wprowadzenie do animacji w Pivocie". Jest on dostępny w języku polskim, w naszej sekcji tutoriali. Wersja angielska będzie dostępna niebawem.
Publikacja ta jest o wiele dłuższa od przeciętnego pivotowego tutoriala, zawiera bowiem niespełna 5000 słów i około 40 grafik.

Timing, spacing i pozy (link)





Giętkie linie w Pivot 5
Program PivotWielkim zaskoczeniem było ogłoszenie przez twórcę Pivota propozycji nowej funkcji. Mianowicie Pivot 5 może będzie obsługiwać giętkie linie. Zagiąć można praktycznie każdy uchwyt w dowolnej figurze.



Peter Bone opublikował program prezentujący nową funkcję.
Dostepny jest tutaj: Bendy Demo.

Przytrzymaj Caps Lock i przeciągnij uchwyt, aby zakrzywić linię. Rozciąganie jest w tej wersji póki co wyłączone.

Twórca wymienia kilka możliwych zastosowań:
- W figurach, zamiast wielu prostych linii
- Liny i inne giętkie przedmioty jak np. łuk
- Tworzenie teł (wzgórza itd.)
- Tworzenie iluzji ruchu, podobnie jak działa motion blur. Pomyśl o ołówku, który wygina się, gdy szybko nim wymachujesz.
- Realistyczne kolizje (deformacja obiektów)
- Szybsze ustawianie figur, które są giętkie (ponieważ nie potrzeba tak wielu uchwytów)
Ruchy klatka po klatce
ArtykułyDo naszej bazy tutoriali dołączył kolejny, przetłumaczony przeze mnie i dostępny dzięki uprzejmości Lush'a z The DarkDemon.


Tutorial na dwóch przykładach przybliża temat animowania walki w Pivocie.
Link - Ruchy klatka po klatce
4 rocznica utworzenia vortalu | Clash Joint
AnimacjeWitajcie!

Dzisiejszy dzień naznacza czwartą rocznicę utworzenia Pivot Tube.

Przyznam się, że nie przygotowałem żadnego wymyślnego przemówienia, dlatego chciałbym zwyczajnie podziękować wszystkim użytkownikom za ich wkład. Gdyby nie wasza aktywność (która swoją drogą zmienia się wręcz sinusoidalnie), nie byłoby nas tutaj i teraz wraz z opłaconym hostingiem, nową szatą graficzną i przyjaznym wsparciem dla animatorów.

Dziś wypuszczamy The Pivot Tube Clash Joint - animację, nad którą zespół trzech naszych animatorów pracował od stycznia br. Są nimi Szaman, Flame i MrCiechan.



Co do zapowiedzi, wkrótce opublikowane będą nowe tutoriale, w tym jeden wideotutorial. Oprócz tego posuwają się prace nad nowym projektem animacji zespołowej, który powoli wkracza w pierwszą fazę produkcji.

Jeszcze raz dziękuję.
Foley